INTRE MEGA-BRAND SI MEGA-TEAPA (Optimum Nutrition, BSN)

    Cum te-ai simti daca ti-as spune ca in mod constant, produsele pe care le cumperi sub un anumit brand, nu sunt produse de firma respectiva si in mare parte nu se respecta nici macar un 10% din standardele de calitate ale brandului pe care crezi ca il achizitionezi?


   De-a lungul timpului am auzit deseori povesti de genul : "Am comandat X produs fiind in vacanta in alta tara si avea gust diferit" sau "Am cumparat si a doua oara de la firma X fiind de o calitate exceptionala iar la scurt timp am cumparat tot de la firma X iar acelasi produs lasa de dorit". 

Revoltator, nu-i asa? Acest fenomen, din ce in ce mai cunoscut este datorat vinderii licentei de productie, de catre firma de baza ce detine brand-ul catre alte firme din alte tari/continente.

Pentru a intelege cat mai bine acest fenomen vreau intai sa discutam despre diferenta dintre franciza si licenta.

"O franciză este o licență eliberată unei persoane care operează o afacere ce utilizează o denumire comună, un sistem comun de susținere operațională și implică plata onorariilor inițiale și / sau în curs."

    Deci cel ce detine o franciza pe langa numele brand-ului preia si obligatia ca sa respecte exact aceleasi standarde de productie ca si in produsul de baza.
    Pe cand in sistemul de licentiere obiectul contractului este mult mai maleabil, cei ce detin licenta in cele mai multe cazuri folosesc ingrediente si retete proprii(fiind in general stipulat contractual obligatia vinderii produselor similare, nu exacte) si chiar produse proprii, folosindu-se de numele brand-ului pentru a avea o piata de desfacere cat mai mare.

   Un exemplu foarte bun in lumea suplimentelor il reprezinta cei de la BSN si Optimum Nutrition, fiind doua brand-uri masive ce au fost achizitionate de Glanbia. Acestia folosesc retete diferite in functie de continentul pe care vand, lucru usor observabil daca comparati lista de ingrediente si mai exact in cazul suplimentelor proteice profilul de aminoacizi, intre Whey Gold Standard EUROPA si Whey Gold Standard USA. 
   Desi Whey Gold Standard este un produs foarte cunoscut, pentru a fi profitabila achizitia unui brand atat de mare, Glanbia a decis sa foloseasca in cea mai mare masura proteina de tip concentrat (net inferioara), in producerea propriilor produse(care nu mai aveau nevoie de calitate o data ce brand-ul era deja deosebit de stabil)... In acelasi timp continuand sa produca si sa vanda altor firme pudre proteice de calitate net superioara la preturi pe masura.
Concentratele proteice fara brand au costuri de achizitie (nu de productie) de cam 5-10USD/kg(in functie de cantitatea comandata), Whey Gold Standard se vinde la pretul de 30USD/kg, Glanbia fiind producator au un cost de productie undeva intre 2-3 USD/kg. 
Deci platim 30USD/kg pentru o proteina slab calitativa, plina de lactoza, care se asimileaza prost, cu indulcitori ieftini(suclaroza), ce ne distrug flora bacteriala din stomac(avem N sportivi ce au ajuns sa aiba probleme mari datorita acestui indulcitor). 
     Prin comparatie 1kg de NPI Pronativ® low lactose indulcit cu stevia este 35USD, calitatea fiind incomparabila, de la profilul de aminoacizi(in cazul  la concentratie(88% vs 95%) pana la prezenta lactozei si indulcitorii folositi.
  Acestui fenomen de manipulare pe care l-am prezentat mai adaugam numeroasele produse FAKE de pe piata care habar nu avem ce contin, mancarea industrializata si poluata, stresul s.a.m.d.
Astfel ne trezim ca ne imbolnavim chiar in goana dupa SANATATE si SPORT. 

    Lucrurile de mai sus manipuleaza enorm consumatorul, efectiv ajungem in punctul in care nu mai stim ce si de la cine sa cumparam si ce anume ajungem sa consumam, sau si mai exact in cine sa mai avem incredere.
  Principalul motiv pentru care scriu articole pentru cei de la Vitabolic este libertatea in exprimare, fara sa-mi fie fortata sau influentata in vreun mod capacitatea de decizie sau sa mi se impuna recomandarea unor produse in care nu cred. 
In continuare nu detin nici un contract de colaborare (in ceea ce priveste suplimentele sau produsele lor) si chiar daca voi colabora vreodata cu vreo firma de suplimente promit ca voi prezenta doar adevarul pur obiectiv cu unele anexe subiective bazate pe experienta mea in utilizarea acestora, oferindu-va astfel putina transparenta apropo de ceea ce cumparati si consumati. 


by Aurelian T. Coroiu
Cod 20% reducere produsele Vitabolic: ATC-VTB

 

Publicat în: 20.10.2019

Înapoi